Sunday, June 8, 2014

sekadar perkongsian :D

Assalamualaikum...
NEW POST !!! WINK..WINK.... ^_^ hahaha

Hye.... pertama sekali diba nak cakap yang diba happyyyyy sangat2 sebab dia ada berita baik pasal ayah..hewhew.... 

hari ni ada walimah abang ammar dan kak safiah..so mak kene masak nasi arab untuk walimah ni.... so tadi masa diba tgah tolong2 packing makanan...si huzaifa (adik abg ammar ) dia pergi dekat dengan diba untuk ambil air then dia bagitahu diba yang malam tadi dia mimpi arwah ayah..dia bagitahu ayah berada di sisi orang2 yang beriman... ayah pakai serba putih...0ohh :') best nya mimpi camtu.... 

so far sepanjang 8 bulan ayah pergi ni diba kalau mimpi yang biasa2 je lah..macam kenangan dengan arwah....tapi kalau adik2 madrasah diorang mimpi ayah siap nampak ayah pakai baju putih macam yang selalu dia pakai dan melawat diorang kat madrasah...Allah..bila dengar diorang cite,muka nampak senyuman tapi hati ni? Allah je tahu...hati ni da terlampau sebak sangat !! tak tahu kenapa... air mata dah bagi surat permohonan nak nangis tapi hati cakap jangan ! kene kuat.... :)

Alhamdulillah...diba baru je lepas delete semua gambar diba kat instagram tu,,yang berselfie2 bagaiiii..haihhh.. malu nya rasa,,,,serius cakap...selfie memang best..haha tapi entah lah mungkin hidayah Allah masa tu tak datang lagi....sebab tu suka letak gambar sendiri pakai purdah dalam instagram.... kat facebook ni tokseh la cakap bape orang dok post pasal perempuan pakai purdah xpyh lah letak2 gambar kat laman sosial sume...memang panjang berjela la diorang bagi tazkirah tapi entah lah rasa macam tak elok tapi kekuatan hati tu takda nak tinggalkan benda tu..sampai lah satu hari tu terbaca post akk facebook..entahlah..terasa deep sangat dengan post dia....memang itu merupakan post2 orang yang selalu diba baca tapi entahlah kali ni rasa lain..lepas je baca terus rasa macam nak berubah...so diba da tekad ~!diba nak berubah...so malam tu juga diba delete semua gambar :) alhamdulillah..memang hati ni berat tapi pujuk juga hati ni untuk kuat ! untuk terus istiqamah..... a  

kekadang terasa macam dipermainkan....

aku ni pakai purdah tapi aku still tayang kat orang gambar aku...aku still bagi lelaki tengok muka aku walaupun aku tutup sebahagian muka aku dengan purdah tapi mereka still boleh nampak kecantikan aku walaupun aku bertutup..kan?....cehh xdelah nak cakap aku ni cantik ke apa tapi point yang aku nak sampaikan ni si lelaki tu still boleh bayangkan muka aku ni macam mana kalau dia tengok gambar aku lama2..siyez ! betolkan..daripada mata akan turun ke hati..haihhh ni yang kekadang blh timbul fitnah... alhamdulillah Allah sedarkan aku....aku taknak dah letak gambar sendiri kat instagram,,,aku tak nak jual muka aku kat instagram..biarlah cantik ni utk suami.. :D 

aku rasa ayah pon suka bila aku buat camni,,yelah..kalau dah letak gambar dalam laman sosial lepas tu lelaki tengok dengan bernafsu, xke boleh jadi dosa kita ni??..hm lama aku fikir pasal ni..kekadang lelaki ni memang suka like gambar2 kita tapi sebenarnya dia tak suka pon perempuan macam kita lagi2 yang berpurdah letak gambar kat laman sosial..so fikir2kan lah apa yang terbaik untuk diri kita semua wahai wanita....sedarlah, jumlah orang yang masuk neraka memang ramai tetapi kebanyakan mereka adalah wanita...perkara yang kecil pon blh jadi besar,.dosa yang kecil tu pon kalau tak dicegah awal akan jadi dosa besar..Allah...lepas tu wanita tu tetap cantik walaupon tak ditunjuk...

tu je nak kongsi...bubbuyeee assalamualaikum


No comments:

Post a Comment