Wednesday, November 12, 2014

Erti persahabatan

assalamualaikum....

semalam best, dapat jumpa dengan keluarga ayuk .. ayuk ajak dieba and trex pergi rumah dia sebab nak ambil barang yang tertinggal kat jasin. memang best sebab dapat jumpa dengan bakal doktor(kakak ayuk)...lepas tu akk boleh pula melayan karenah kami berdua yang banyak mulut and kuat gelak ni......... tapi, betul orang cakap, setiap kegembiraan yang teramat sangat mesti akan terselit kesedihan..... masa balik naik kereta diba duduk belakang, and diba dapat mcg daripada aidil.....

aidil ...... kawan diba kat utem... walaupun dia lelaki, diba perempuan tapi dia xpernah lokek ilmu.. dia tak pernah nak kedekut masa utk ajar diba apa yang diba xfaham..... dia sanggup spend time utk ajar diba apa yang diba xfaham...... tapi malam tu dapat mcg daripada dia.... okeyyy sedih sgt.. terharu dan haaaaaa sangat sedih dan terharu.... sukar nak ungkap melalui kata2..... kerana diab, dia sanggup korbankan persahabatan kami... untuk jaga aib diba...dia jauhkan diri daripada diba,,dia  xnak orang cakap belakang lagi pasal hubungan persahabatan kami.... Allah je tahu apa yang hati diba rsa malam tu....... diba ketuk pintu hati... diba tanya hati....."apa salah aku?"...diba bagitahu pada hati "kalau aidil sanggup korbankan sedikit pengorbanan utk aku,kenapa aku tak cuba korbankan sedikit pengorbnan utk diri aku sndri?".... diba tahu diba mampu buat , tapi kekadang dba rasa mcam :sempat ke aku nak ubah keadaan balik?" aku ni teruk sangat... :( tapi aku bukan berkawan dengan orang yang buruk akhlaknya, buruk tingkah laku nya...... takpelah..... aku kene sedar, tiada erti kawan baik yang teramat baik antara lelaki dan wanita,,,,,,diba akan cuba buat yang terbaik utk ubah semua ni balik... tapi xsalah untuk berkawan cuma diba mungkin kene ketatkan lagi peraturan diri ini bila berkawan.....

 tu je nak cerita,, puas nangis semalam...lepas nangis terus tertdo...hahaha..bagus,,,,,,okeylah nak mandi !! nak g kampus kejap lagi....




salam sayang dari Diba ~Dee

No comments:

Post a Comment