Saturday, March 2, 2013

Wedding Day... Rumah Pakcik MIzan...

   assalamualaikum..ahlan wasahlan !! huhu alhamdulillah..pagi ni Allah masih memberi peluang kepada diriku ini untuk bernafas dan melayari internet..Allahu...ke situ pulak kesyukuran aku..hehe..maaf ea..malam ni free siikitt dapat on9 lama2 sikit sbb ayah xbalik malam ni sbb ade iktikaf kat sri petaling..hehe... 

   sebenar nya malam ni ikut hati nak tido je,,alahai ya Allah betapa nikmat ny nikmat bantal yang Kau berikan padaKu...tapi tulah,,,,,facebook pon mcm da lama xbukak,,hehe so ambil kesempatan ni nak on9 jap...

heiiii ada story ni..hihi.......... semalam kan (2.3.2013) ade wedding kay uncle mizan's house... okeyy...best jugaklahh..hehe....saya sebagai jiran yang palingggg hmmm rajin sikit tolong2 lah kat situ..jadi tukang senduk nasi..kikiki..not bad lah an!! alahhh daripada tayang muka yang ditutupi oleh purdah ni baik saya tolong sikit2 kan....at least dapat pahala extra..alahaiii...semoga Allah terima pertolonganku ini..hihi><  dan paling tak boleh tahan !! saya rasa mcm nk dancing ****** saya jumpa dengan imam muda faris!!! 0ohhh cepat2..melting...ahaha..apalahh dieba ni..huhu..maaf ea,,,saya mmng mcm ni,,,terlebih excited!! tapi xde pape pon...heee... 
 

amacam????..hehe .... seorang bapa yang penyayang sgt!! tadi pon time jumpa dia ,dia tgah dukung anak dia...hee....tadi mula2 dia pi ambil nasi kat station yg mak jaga..alahhh mak mana layan sgt imam muda 3 ni,,,hee so dia macam xtahu lah an... tah camne tetiba dia pi station yg saya jaga dan minta saya cedokkan nasi utk dia...lalalalla~kalau anda semua ditempat saya,,apa feelling korang?..heiiii xgempak ke...haha...alhamdulillah pakai purdah,,saya tersengih2 mcm kerang separuh masak pon dia xperasan..hehe......suka nya!! <3 tapi time saya cedokkan nasi utk dia tu,,dia cakap "ehhh banyak sgt ni,,buang sikit"..saya cakap "laa banyak ea,,japp ea !" n dia cakap " ehh sikitttt lagi" saya cakap "haaa?..sikitt lagi??.ahh baikk" hehe..... amboiiii rupa2 nya nasi tu untk anak dia..lahh awat xhabaq awal2,,kalau tak mmng xdelah kejadian perbualan antara saya dan imam muda faris..hehehe.....kecoh betol !!!.. heehe lepas dia ucap "TERIMA KASIH JE" aku tros lari ke arah mak yg tengah curi tulang(peribahasa okey!) hehe kat umah c.ita..tgah lepak2 dgn gengs dia..,,disebabkan pakai heel shoes so xblh lari mcm athelete,,hehe..sopann je lari..lala~.....sekali sampai sane,,huh !! nampak air pulakkk !! ingatkan nak story mollyy pasal imam muda tapi nampak air sume lupe..huh! mmng terbaikk tol cik wan buat air..sedap..dgn air batu punye banyak mengalahkan ABC campo..haha.... tapi geram juga,,hari ni pakai purdah,,alahh new purdah mak buat...mcm longgar sikit dan agak pendek..so mcm susah sikit nak makan dan minum air..last2 tadi suruh c.zura cover ... saya dok tepi mak..c.zura cover depan....saya bukak purdah..masyaAllah!! sedap....tapi lepas tu cepat2 sambung pakai purdah baliikkk sebb ish mana blh buka lama2..ho3... 

lepas da minum air tu ngat an nk bg gempak kat mak..last2 lahhhhhhh mak pi promote jubah yg saya pakai ni..alahaii jadi model tak terbayar pulak..dah makcik2 kat situ sume berkenan,alhamdulillah tak berkenan dgn tuan yg pakai jubah ni..kiki..seram je!.... adoi mula lah mak I ni ...mmng mcm ni...baju saya sume dia nak promote kat org....dah mmng sume bertanya "amboiii diba cantekk ny jubah!! " so dr situ my mom pon akan mula kan lah story dia pasal jubah aku....huhuhuhu,.... habis kene belek2 satu badan...0ohh makcik2 jirann ku ini..ada2 jeeeee~ huhu..

dah lepas tu saya terpaksa lariii kan diri !! 0ohh tidak kerja ku sebagai tukang cedok nasi xde org nk ambil alih..memang xle jadi ni..last2 cakap kat sume orng "bye2!! dieba nak buat keje"..lahhh memang hampa lah sume yg ada kat situ..hehe..tapi xpe..masing2 para ibu ni da suruh mak cari jubah mcm yg saya pakai ni....hmmm nak boria kata mereka..amboii..hahaha..layannn habis dgn makcik2 taman desa impian ni...~~

 dah tu saya pon sambung lah buat keje,,, mmng saya ni muka peramah walaupon da pakai purdah..yeahh itu fact sbb sume makcik ,,pakcik suka sgt pi station aku sbb mulut ni tulah murai sgt dok pi ckp "pakcik2 makcik2 sinilah,,saya tolong cedokkan nasi,,,,,makan2" haha.. nak promote nasi minyak kata kan..tapi 0opss buka jual minyak k...! memang lebih sangat tuh! >< 

bila da jadi tukang cedok nasi ni memey lah kne nyakat je dgn pakcik2 jiran..haha... btw ,,,adieba kan....memang femes dgn gurauan manja pakcik2 dan makcik2 kat sini..... takpe..saya tak kisah pon... asik gelak2 je lagi tadi tgok gelagat diorang.....ish banyak betol ye orng melayu ni makan...kalau blh pinggan tu nak penuh......seram tgok nasi bnyk2 dlm pinggan! haha... yelahh manusia walaupon rambut sama hitam tapi selera lain2 kan???..tadi saya mkn td alahaii ciputtt je sbb pakai purdah hari ni mcm susah sikit sbb entahlah tali purdah longgar so asik nak jatuh je..Eeee ikut hati nak tampal je..yang mak kat sebelah dah jeling2 cakap "makan cepat!! " Ehhh mak ni.... yg saya cume wat peace je sambil pengang sudu..hehe...(bayangkanlah sendri...).... tapi paling best hari ni jmp dgn cikgu2 SMKTPG... even da pakai purdah cmni amboiii diorang kenal saya lah!! terharuuu sangat!!!!!! huhu.... sob..sob....(nak tisu)...

lepas da pencen buat keje cedok nasi,,,,,saya lepak dgn aini kat umah dia,,tempat yg sama mak lepak tadi..fuhh lega sgt! akhir nya....dpt rehat jugak dlm kol 4 cmtu..mmng kitrng cite panjang lah! gelak2.. gaya perempuan muslimah..alohhh..yelah tu sgt,hihiihi....bila da asar balik umah sbb nak siap2kan baju ayah nk pi sri petaling.... lepas ayah g dgn pkcik aiman,,,saya dgn mak pi lawat auf...huhu my handsome boy!! 


selalu ny lawat dia ahad tapi biasa lah...dia ni femes sikit....setiap minggu ade je kenduri...haishh kekadang ayah pon bengang gak..tang bila lah auf ni blh habiskan hafal quran ni kalau selali keluar..huhu....sabarr ayahhh...alalala~ naseb ayah jenis co0l man..hehe... si auf ni pon katanya da boring asik keluar je...entahlah dik,,haha..naseblah....tulah jadi budak femes sgt kat mad tu knp...paling lawak sekali budak2 mad auf ni,,,tiap kali lawat auf,,,kete tak masuk lg ke perkarangan mad tapi kawan2 dia sebok jerit "auffffffff!!! mak kau datang!!! " haha... lawak sgt....masing2 mcm ape bila nmpk kitorang...

tadi sblm pi tgok auf,,,dia ada pesan awal2..dia call hari tu cakap " dieba nnt lawat aku sabtu ni belikan aku fair n lovely blh?..hee" saya mcm pelik ..then tny lah "nape?.." dia cakap saje2 je nak try...cehh!! konon je adik saya ni..muka dok bersih cmtu,,putih ..xpyh nk cemarkan dgn fair n lovely..nnt makin putih! jeles saya..lalala..haha.... last2 saya belikan dia safi balqis je...enough adik!! tu pon okey ea.. xnak gedik2 cakap xnak..mmng ade hati nak kene cubit nnt..hihihi....okeyy i miss this guy so much!! haihhhh... dulu jmp gado2 ,skrng da besar masing2 pi bljr luar..rindu kat dia dan adikku,syera <3 



okeyyy !! da hbs cite pasal adik.... so lepas balik dari tgok auf.....balik jap then tros g umah c.finas..alaaa dekat je....jalan kaki 15 mnt baru sampai....naik kete 5 mint je sampai..hehehe...ada kenduri kesyukuran kat situ....makan sikit je ..huhu cover lah sgt! xdelah..bukat diet ea cume ehmm xnak lah mkn bnyk2 sbb suasana ny buat saya mcm huhhh lazy ny nak makan! sesak dan xselesa..nak makan selak purdah pon mcm rasa xaman..haha... so makan sikit je,,alhamdulillah Allah bg kenyang...erkkk..hihihi...xsenonoh betol kan...

so setakat ni jelah celoteh saya..penat menaip lagi tapi sambil dengar surah yasin dan al-kahfi..best!!! huhu... tata... wasalam..Ilal Liqa' ...


No comments:

Post a Comment